Professor zang aan het Koninklijk Conservatorium van Luik.

De Belgische sopraan Sabine Conzen, opgeleid in de podiumkunsten aan de Gentse Opera Studio en afgestudeerd aan het Koninklijk Muziekconservatorium van Brussel in zang en fluit, wordt erkend als een gevoelige artieste en muzikante met een stem met een rijk, kleurrijk timbre.

Sabine Conzen onderscheidde zich in verschillende competities en was halve finaliste van de Queen Elisabeth International Competition (2004). Op 22-jarige leeftijd ontving ze de "Prix au plus Jeune Finaliste" en de "Prix Francis Poulenc" op het Concours International de Chant de Paris. De internationale pers benadrukte toen haar jonge talent en beschreef haar als "de revelatie van het concours" en een "gevoelige en nu al deskundige muzikante" (Opera International, september 2001). (Opera International, september 2001)

Ze debuteerde aan de Vlaamseopera als Anna in Verdi's Nabucco, gevolgd door Pamina (Mozart/Zauberflöte), 1. Dame (Mozart/Zauberflöte), Zerlina (Mozart/Don Giovanni), Thibault (Verdi/Don Carlos),... Dame (Mozart/Zauberflöte), Zerlina (Mozart/Don Giovanni), Thibault (Verdi/Don Carlos),... Bij de Opéra Royal de Wallonie zong Sabine Conzen Musetta (Puccini/La Bohème), La fillette (Raffaele Sargenti'/Lupus in Fabula), Poussette (Massenet/Manon), Fatmé (Gretry/Zémire et Azor), Javotte (Massenet/Manon), Maya (Franceschini/Milo et Maya), Marguerite (Auber/Manon l'Escault),...

Naast de verschillende rollen kreeg ze ook de kans om " Elle " te zingen in La voix Humaine van Poulenc (Opéra de Metz) of Josepha in L'auberge du cheval bland van Benatsky in een coproductie (Opéra de Metz en Opera de Reims), Blanche (Poulenc/ Les dialogues des Carmélites), Suzanna (Mozart/ Le Nozze di Figaro), Adina (Donizzetti/ L'Elisir d'Amore), Antonia (Offenbach/Les Contes d'Hoffman), ...

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *